vrijdag 10 april 2015

Blauwstaart!

Vanochtend verschenen er op waarneming foto's van een prachtige blauwstaart in Noordwijk! Meteen veranderde mijn duffe blik in een opgewekt gezicht. Een blauwstaart staat nog steeds erg hoog op mijn verlanglijst! Helaas was ik ziek, en moest ik van grote vriend de arts rustig aandoen. Dus moest ik  het maar uit me hoofd proberen te zetten.

Dit werd alleen maar lastiger toen ik in de loop van de middag steeds mooiere foto's van dit fraaie vogeltje voorbij zag komen. Nu voelde ik me ook al een stuk beter als de dagen daarvoor, en begon het toch een beetje te kriebelen. Na nog even afwachten nam ik toch de stap om in de loop van de middag rond te vragen of er nog mensen richting Noordwijk gingen. Deze soort stond gewoon te hoog op verlanglijst om te laten schieten. Van Bert de Jong kreeg ik het antwoord dat hij rond 7 uur zou gaan! Dus rond 7 uur stapte Jefta, Jacob, Albert en ik bij Bert in de auto, en zette we koers richting Noordwijk.

Na een mooie rit langs onder andere de prachtig gekleurde bollenvelden kwamen we in het fraaie duinlandschap van Noordwijk terecht. Na de auto neer gezet te hebben, begonnen we aan een kleine wandeling door de duinen. Hier kwamen we al verschillende vogelaars tegen die ons met een grijns van oor tot oor vertelde dat de vogel prachtig te zien was. De passen werden dus wat verstevigd. En een paar minuten later stond ik dan eindelijk oog in oog met een prachtige blauwstaart! Man, wat een kick geeft dat als je een droomsoort dan eindelijk in de kijker hebt!


Ondanks het groepje vogelaars met mega toeters, trok het vogeltje zich niks van ons aan! Rustig vloog hij vlak voor ons vanaf de grond naar het hek, en weer terug! Na een aantal minuten verdween hij verder in het duin. Voor ons weer een reden om richting huis te gaan. 


                                          Blauwstaart

Is heb natuurlijk zeker geen spijt dat ik toch heb gekozen om mee te gaan!!! :)

3 opmerkingen: